به گزارش بیدبرگ به نقل از ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی دیروز (۱۳۹۴/۱۰/۰۶) مجلس شورای اسلامی، ماده ۸ لایحه بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه ( بیمه شخص ثالث تکمیلی ) را با ۱۱۷ رای موافق، ۱۹ رای مخالف، ۱۰ رای ممتنع از ۲۰۰ نماینده حاضر تصویب کردند.

براساس لایحه بیمه شخص ثالث تکمیلی خسارات مالی ناشی از حوادث رانندگی صرفا تا میزان خسارات متناظر وارده به گران ترین خودروی متعارف از طریق بیمه نامه شخص ثالث و یا مقصر حادثه قابل جبران خواهد بود.

جزئیات طرح بیمه شخص ثالث تکمیلی

نمایندگان در تبصره این ماده مصوب کردند منظور از خودروی متعارف خودرویی است که قیمت آن کمتر از ۵۰ درصد سقف تعهدات بدنی که در ابتدای هر سال مشخص می شود، باشد و ارزیابان خسارت و کارشناسان ارزیاب خسارت شرکت های بیمه و کارشناسان رسمی دادگستری در هنگام برآورد خسارت، موظفند اعلام نظر کنند.
این ماده در هنگام بررسی لایحه بیمه اجباری خسارات وارده شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه به دلیل ابهام به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شده بود که پس از بررسی های لازم امروز در صحن مجلس بررسی و تایید شد.

در صورتی که در زمینه خرید بیمه و یا دریافت خسارت و دیه از شرکت بیمه نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

بیمه خودرو

دیدگاهتان را بنویسید