درباره بیمه ماشین

وسایل نقلیه، علاوه بر مستهلک شدن در معرض خطرات و حوادث فیزیکی غیر قابل پیش‌بینی قرار دارند که این خطرات ممکن است هزینه‌های سنگینی را برای شما ایجاد کنند. بیمه بدنه اتومبیل بیمه دانا این نوع هزینه‌ها را جبران می‌نماید. پوشش بیمه بدنه ماشین نگرانی‌های بیمه‌گذاران (دارندگان این وسائل) در مورد حوادثی که منجر به آسیب دیدن ماشین آنها و ایجاد هزینه‌های خسارت می‌گردد را کاهش می‌دهد یا از میان می‌برد.

برای استعلام و خرید آنلاین بیمه بدنه خودرو می تونید از طریق لینک زیر اقدام کنید

خرید و استعلام قیمت بیمه بدنه خودرو

همچنین برای دریافت مشاوره در زمینه خرید انواع بیمه می توانید از طریق لینک زیر درخواست مشاوره تلفنی خود را ثبت نمایید.

دریافت مشاوره تلفنی بیمه

 

انواع بیمه‌های ماشین

در حال حاضر بیمه‌های مرتبط با ماشین به سه دسته بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث و بیمه حوادث راننده تقسیم می‌شوند.

بیمه بدنه ماشین

در بیمه‌ بدنه، بیمه‌گذار در مقابل پرداخت مبلغی به عنوان حق بیمه در صورت آسیب دیدن ماشین خود بخاطر خطرات تحت پوشش مبلغی را به عنوان خسارت دریافت خواهد کرد به طور کلی خودروهایی که جهت پوشش بیمه بدنه معرفی می‌گردند در ابتدای امر بایستی قابلیت پوشش بیمه بدنه را دارا باشند.کلیه مالکان خودرو و یا اشخاصی که خودرو در اختیار آنها می باشد به این بیمه نامه نیاز دارند.

این بیمه‌نامه ماشین شما را در مقابل خطراتی همچون آتش‌سوزی، سرقت کلی، خساراتی که در جریان نجات و یا انتقال موضوع بیمه به آن وارد شود و … تحت پوشش قرار می‌دهد.

خطرات و ریسک‌های تحت پوشش بیمه‌های بدنه

از محل این بیمه‌نامه می‌توان خسارت وارد به وسیله نقلیه را که شامل موارد زیر می‌شود جبران نمود :

پوشش‌های تکمیلی بیمه بدنه

با خرید پوشش‌های اضافی می‌توانید خطرات :

را نیز در بیمه بدنه پوشش دهید.

در بیمه بدنه چه خطر هایی تحت پوشش نمی باشد

  1. جنگ ، شورش ،انقلاب ،اعتصاب، تهاجم وخسارتهای مستقیم و غیر مستقیم ناشی از تشعشعات هسته ای
  2. زمین لرزه ، سیل ،واتشفشان
  3. خسارت های ناشی از عمد بیمه گذار
  4. نداشتن گواهینامه رانندگی متناسب با وسیله نقلیه
  5. حادثه ناشی ازشرب خمرواستعمال مواد مخدر
  6. خسارتهایی که در جریان مسابقات ماشین رالی،شرط بندی،ازمایش سرعت ویا اموزش رانندگی روی دهد.
  7. خسارتهایی که متوجه کالاها یا محموله وسیله نقلیه شود
  8. خسارتهای ناشی از حمل مواد سریع الاشتعال

تذکر مهم : هریک از موارد ذکر شده ممکن است با توافق بیمه گر و پرداخت حق بیمه اضافی قابل خریداری و پوشش توسط بیمه گر می باشد.

 

تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه

تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه به شرح جدول زیر می باشد . این تخفیف‌هامشمول بیمه‌گذارانی می‌شود که در طی یکسال بیمه‌ای یا بیشتر از محل بیمه‌نامه بدنه خود خسارتی دریافت ننموده باشند.

علاوه بر عدم خسارت بیمه دانا به تخفیف‌های مناسب دیگری را نیز در را در راستای دسترسی بیشتر آحاد جامعه به استفاده‌کنندگان بیمه بدنه ارائه می‌نماید. 

فرانشیز خسارت بیمه بدنه

در پرداخت خسارت بدنه، بخشی از خسارت به عهده بیمه‌گذار می‌باشد که اصطلاحاٌ ((فرانشیز)) نامیده می‌شود. فرانشیز خسارت این بیمه نامه در شرکت بیمه دانا بشرح ذیل اعمال می‌گردد :

  1. فرانشیزخسارت بار اول : %۱۰مبلغ خسارت وحداقل به میزان ۰۰۰/۵۰۰ ریال
  2. فرانشیزخسارت بار دوم : %۲۰مبلغ خسارت وحداقل به میزان ۰۰۰/۵۰۰ ریال
  3. فرانشیزخسارت بار سوم : %۳۰مبلغ خسارت وحداقل به میزان ۰۰۰/۵۰۰ ریال

هزینه‌های قابل تامین

هزینه‌های متعارفی که بیمه‌گذار برای نجات موضوع بیمه خسارت‌دیده و جلوگیری از توسعه خسارت و نیز انتقال موضوع بیمه خسارت دیده به نزدیک‌ترین محل مناسب برای تعمیر آن پرداخت می‌نماید حداکثر تا بیست درصد کل خسارت وارده قابل جبران خواهد بود.

خسارت‌های غیر قابل جبران

در موارد زیر جبران خسارت در تعهد بیمه‌گر نخواهد بود :

شرایط بیمه بدنه برای انتقال مالکیت خودرو

در صورت انتقال مالکیت موضوع بیمه به هر یک از انحإ قانونی، بیمه‌گذار می‌تواند بیمه‌نامه را فسخ و حق بیمه مدت باقیمانده بیمه‌نامه خود را مسترد نماید. در صورت عدم فسخ بیمه‌نامه چنانچه مالک جدید به تعهدات بیمه‌گذار در مقابل بیمه‌گر عمل نماید، تعهدات بیمه‌گر در قبال مالک جدید ادامه خواهد یافت. چنانچه انتقال مالکیت موضوع بیمه پس از وقوع حادثه‌ای باشد که به بیمه‌گر اعلام نشده است، بیمه‌گر هیچ مسئولیتی برای جبران خسارت‌های وارده در مقابل مالک جدید نخواهد داشت.

وظایف و تعهد بیمه‌گذار جهت خرید و استفاده از بیمه بدنه

مدارک لازم جهت خرید بیمه‌نامه بدنه

نحوه تمدید بیمه بدنه

برای تمدید بیمه‌نامه در صورت مراجعه ( تا ۲۴ ساعت ) قبل از انقضای تاریخ بیمه‌نامه قبلی نیازی به بازدید ماشین نمی‌باشد لذا به منظور پیوسته بودن تاریخ اعتبار بیمه‌نامه حداقل ۷۲ ساعت قبل از مهلت انقضای بیمه‌نامه جهت تمدید آن اقدام فرمایند.

مدارک لازم جهت دریافت خسارت بیمه بدنه ماشین

تخفیف بیمه بدنه

یکی از مزایای بیمه بدنه در مقایسه با دیگر انواع بیمه اموال این است که در موارد بیشتری امکان تخفیف در حق بیمه وجود دارد. برای مثال، یکی از این موارد تخفیف به خاطر نداشتن خسارت است. این تخفیف برای سال اول ۲۵، سال دوم ۳۵، سال سوم ۴۵ و سال چهارم به بعد ۶۰ درصد است. درعین حال فرانشیز یا سهم بیمه گذار در جبران خسارت برای بار اول ۱۰، بار دوم ۲۰ و بار سوم ۳۰ درصد است که در تصادف چهارم، بیمه نامه باطل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید