کلیه مراکز غیرصنعتی مشتمل بر کلیه فروشگاه‌های تجاری، تعمیرگاه‌ها، بیمارستان‌ها، اماکن عمومی، ساختمان‌های اداری، بنگاه‌های معاملاتی، مراکز پخش دارو، فروشگاه‌های مواد غذایی و پروتئینی، آموزشگاه‌ها، مراکز خدماتی و سایر موارد مشابه جهت بیمه کلیه اموال (منقول یا غیرمنقول) غیرصنعتی (منظور اموالی می‌باشند که در امور تولیدی مورد استفاده قرار نگرفته باشند) نیاز به این بیمه نامه دارند. در بیمه  آتش سوزی غیرصنعتی بعضی مواقع ایجاب می نماید که پیشنهادات کاهش خطرات احتمالی تعیین شده توسط کارشناس بازدید اولیه بعنوان توصیه های ایمنی درج گردد و حتی در بعضی از موارد ضمانت اجراهای خاص تعیین گردد.

اهداف بیمه نامه:

منظور از بیمه نامه های غیر صنعتی عموماً بیمه نامه های واحدهای تجاری از قبیل فروشگاه ها می باشد. در این نوع بیمه نامه کلیه مراحل صدور رعایت می گردد و پس از درج اطلاعات متعارف بیمه نامه های آتش سوزی می بایست بطور قطع به نوع فعالیت انجام شدنی در محل مورد بیمه، همچنین کالا و موادی که در محل مورد بیمه در معرض فروش یا مورد استفاده می باشد اشاره دقیق شود و حتی المقدور ارزشهای بیمه شده از قبیل مبلغ بیمه شده ساختمان، موجودی و محتویات و همچنین اسباب و اثاثیه بطور تفکیک قید گردد. تعیین ارزش مبالغ بیمه شده بصورت تفکیک از ایجاد مشکل در زمان وقوع احتمالی حوادث منجر به خسارت جلوگیری نموده و عملاً کار رسیدگی و پرداخت خسارت بدین وسیله به نحو بارزی تسهیل می گردد.
در بیمه نامه های آتش سوزی غیرصنعتی بعضی مواقع ایجاب می نماید که پیشنهادات کاهش خطرات احتمالی تعیین شده توسط کارشناس بازدید اولیه بعنوان توصیه های ایمنی درج گردد و حتی در بعضی از موارد ضمانت اجراهای خاص تعیین گردد.
بیمه نامه های آتش سوزی غیرصنعتی هم در بیمه نامه معمولی و هم در بیمه نامه های طرح اصناف ارائه می گردد که نرخ و شرایط طرح مذکور مطابق اوراق پیوست می باشد.

مخاطبین بیمه نامه:

کلیه مراکز غیرصنعتی مشتمل بر کلیه فروشگاه‌های تجاری، تعمیرگاه‌ها، بیمارستان‌ها، اماکن عمومی، ساختمان‌های اداری، بنگاه‌های معاملاتی، مراکز پخش دارو، فروشگاه‌های مواد غذایی و پروتئینی، آموزشگاه‌ها، مراکز خدماتی و سایر موارد مشابه جهت بیمه کلیه اموال (منقول یا غیرمنقول) غیرصنعتی (منظور اموالی می‌باشند که در امور تولیدی مورد استفاده قرار نگرفته باشند) نیاز به این بیمه نامه دارند.

خسارت تحت پوشش:

با توجه به شرایط مندرج در بیمه نامه ممکن است خطرات در یکی از سطوح ذیل مورد پوشش قرار گیرد:

پوشش‌های پایه

به اختصار ” آصا ” بیان می‌شوند.

پوشش‌های تکمیلی (تبعی)

شرایط بیمه نامه:

شرایط عمومی یا متن بیمه نامه در واقع مفاد قرارداد فیمابین بیمه گر و بیمه گزار بوده که به امضای بیمه گر رسیده و تحویل بیمه گزار می گردد.کلیه جزئیات بیمه نامه به مانند پوششها،استثنائات،وظایف و تعهدات بیمه گر و بیمه گزار،مهلت اعلام خسارت،مرجع حل اختلاف و سایر موارد در آن درج گردیده است.شرایط عمومی بسته به نوع بیمه نامه صادره می تواند یک یا چندین صفحه باشد و همچنین شرایط عمومی در هرنوع بیمه نامه ثابت می باشد.

شرایط خصوصی بیمه نامه شامل نام و نشانی بیمه گزار،موضوع مورد بیمه،محل مورد بیمه،سرمایه مورد بیمه،فرانشیز،کلوزها(شروط)،حدود غرامت،حق بیمه،نحوه پرداخت حق بیمه و تمام اطلاعاتی است که جهت صدور یک بیمه نامه ضروری بوده و از فرم پرسشنامه تکمیل شده توسط بیمه گزار اخذ گردیده است.

در صورتی‌که مشتری زیرپوشش‌های شرایط ویژه را انتخاب نماید، “برگ‌های شرایط ویژه” به بیمه‌نامه پیوست می شوند. این برگ‌ها عبارت‌اند از:

شرایط فسخ بیمه نامه:

بیمه گزار می تواند در هر زمان بیمه نامه را فسخ نماید، در این صورت بیمه گر با در نظر گرفتن تعرفه کوتاه مدت، حق بیمه را محاسبه و ما به التفاوت دریافتی را به بیمه گزار مسترد می نماید. بیمه نامه هایی که به موجب قانون یا قرارداد به نفع ثالث صادر می شوند از شمول این حکم مستثنی می باشند. بیمه گر در مواردی که قانون بیمه اجازه فسخ به او داده است می تواند بیمه نامه را با یک اخطار ده روزه فسخ نماید و اعلامیه آن را با پست سفارشی به آخرین نشانی اعلام شده بیمه گزار ارسال نماید. در این صورت بیمه گر بایستی حق بیمه دریافتی باقیمانده را پس از ده روز از تاریخ اعلام اخطار مزبور به بیمه گزار به صورت روز شمار مسترد نماید.

در صورتی که در زمینه خرید بیمه و یا دریافت خسارت و دیه از شرکت بیمه نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

شرایط عمومی بیمه نامه مسوولیت آتش سوزی

دیدگاهتان را بنویسید