شرایط بیمه آتش سوزی

روزانه دهها مورد منازل مسکونی ، اماکن تجاری و صنعتی در اثر عوامل مختلف دچار آتش سوزی می گردند و متحمل خسارات مالی زیادی می شوند ما بر این باوریم که بیمه آتش سوزی در صورتی که کامل صادر گردد می تواند با جبران زیان های وارده ، بیمه گزارا را از نظر وضعیت مالی به حالت تعادل قبل از وقوع حادثه بازگرداند .

بیمه آتش سوزی 

پوششی است که خسارات و زیان های ناشی از وقوع آتش سوزی را که به اموال مورد بیمه وارد می شود ، براساس شرایط مندرج در بیمه نامه جبران می کند

انواع بیمه آتش سوزی

خطرات تحت پوشش در بیمه نامه های آتش سوزی بیمه البرز

در بیمه های آتش سوزی کلیه خسارات مستقیم ناشی از آتش سوزی ، صاعقه ، انفجار و خسارات و هزینه های ناشی از اقدامات لازم که به منظور جلوگیری از توسعه خسارت صورت می گیرد و خسارات و هزینه های ناشی از نقل مکان ضروری مورد بیمه به منظور نجات آن از خطرات بیمه شده قابل پرداخت می باشد و از سویی بیمه گزار می تواند با پرداخت حق بیمه اضافی ، علاوه بر خطر آتش سوزی و صاعقه و انفجار ، خطرات ذیل را نیز به تبع آن خریداری نماید .

۱- زلزله

خسارت وارده به مورد بیمه که مستقیماً‌ در اثر وقوع خطر زلزله و همچنین آتش سوزی ناشی از آتشفشان که در زمان وقوع زلزله ایجاد شده و به تمام یا قسمتی از مورد بیمه آسیب وارد نماید .

۲- سیل

خسارات مستقیم وارده به مورد بیمه که ناشی از خروج آب از مسیر طبیعی خود بعلت ریزش باران ، طغیان رودخانه یا شکسته شدن سد ایجاد شده باشد .

۳- طوفان ، گردباد ، تند باد

خسارت مستقیم ناشی از طوفان ، گردباد وارده به مورد بیمه مشروط بر اینکه سرعت آن حداقل ۶۲ کیلو متر بر ساعت باشد و وقوع طوفان ، گردباد و تند باد توسط سازمان هواشناسی بعنوان مرجع ذیصلاح در کشور ،‌مورد تایید قرار گیرد .

۴- سقوط هواپیما هواپیما ، بالگرد و قطعات منفصله آن

خسارت مستقیم از سقوط هواپیما ، بالگرد و قطعات و اشیاء جدا شده از آن

۵- شکست شیشه

خسارت ناشی از شکست شیشه های منصوب در محل مورد بیمه (با ضخامت حداقل ۶ میلی متر) در اثر حادثه یا برخورد شی خارجی

۶- ترکیدگی لوله های آب

خسارت آبدیددگی وارده به مورد بیمه ناشی از ترکیدن ، سوراخ شدن لوله های آب ، لبریز شدن تانکها ، تاسیسات و سایر دستگاههای آبرسانی و لوله کشی آب و فاضلاب که از محل مورد بیمه عبور و یا نصب شده باشد .

۷- ضایعات ناشی از آب برف و باران

خسارت وارده در نتیجه آب باران ، تگرگ و یا ذوب شدن برف در محل مورد بیمه مشروط بر اینکه آب از طریق بام و یا بعلت گرفتگی لوله ها ،‌ لبریز شدن آبروها و یا ناودان ها به محل مورد بیمه نفوذ کرده باشد .

۸- سرقت با شکست حرز

خسارت وارده در اثر فقدان یا خراب شدن اموال بیمه شده که ناشی از سرقت با شکستن حرز باشد . پرداخت خسارت سرقت کالا از انبار فروشگاه ها و کارخانجات ،‌ با توجه به تغییر مداوم موجودی ، مشروط به استفاده بیمه گزار از نرم افزار معتبر ثبت ورود و خروج کالا بوده و مبنای محاسبه خسارت ، تطبیق گزارش اخذ شده از نرم افزار مورد نظر با دفاتر ورود و خروج کالا ،‌ کاردکس انبار و تایید آن توسط کارشناس بیمه گر می باشد .

موارد ذیل سرقت با شکستن حرز محسوب می شود :

استثنائات :

* بیمه آتش سوزی بیمه البرز به دو نوع ذیل صادر می گردد:

راهنمای خرید و مراحل صدور بیمه آتش سوزی

شرایط پرداخت خسارت بیمه آتش سوزی

نحوه پرداخت و مهلت اعلام خسارت بیمه آتش سوزی

مدارک مورد نیاز پرونده خسارت بیمه آتش سوزی

نحوه محاسبه و قابلیت مقایسه حق بیمه آتش سوزی

بیمه نامه های صادره دراین مدیریت به روشهای ذیل صادر می گردد:

اصطلاحات مورد نیاز در بیمه آتش سوزی

اصطلاحات مورد نیاز پرداخت خسارت بیمه آتش سوزی بیمه البرز

در موارد زیر بیمه گر می تواند خسارت را رد یا به نسبت درجه تقصیر ذوالحقوق اعم از بیمه گذار یا قائم مقام وی کاهش دهد:

۱ . هرگاه حادثه در اثر تقصیر بیمه گذار یا قائم مقام وی روی دهد.

۲ . هرگاه بیمه گذار به وظایف خود مندرج در ماده ۲۳ عمل ننماید.

منبع : سایت شرکت بیمه البرز


بیمه البرز ,نمایندگی

دیدگاهتان را بنویسید