محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در یازدهمین همایش رؤسای پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: موضوع آب، محیط زیست و صندوق بازنشستگی در دوران پساتحریم و طی پنج سال آینده باید حل شود، در غیر این صورت با بحران مواجه می‌شویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه در سال‌های اخیر تکان‌های شدیدی به پیکره اقتصاد کشور وارد شد، گفت: درآمد ۱۱۸ میلیارد دلاری ناشی از فروش نفت ابتدا به ۷۰ تا ۷۵ میلیارد دلار کاهش یافت که در مرحله‌ بعد به ۲۳ تا ۲۴ میلیارد دلار رسید. با تمام این شرایط و با توجه به نتیجه رسیدن مذاکرات امروز مقام‌های بلندپایه کشور علاوه بر حل مشکلات اقتصادی مردم و توجه به معیشت بر ضرورت توجه به موضوع آب، محیط زیست و صندوق‌های بازنشستگی تأکید دارند، زیرا با حل نشدن این مسائل با بحران مواجه خواهیم شد.

نوبخت همچنین با بیان اینکه بودجه سال ۱۳۹۵ اولین بودجه‌ای است که تحت فشار تحریم بسته نشده است، افزود: با توجه به این ویژگی در بودجه امسال موضوع فوق‌العاده شغل، پاداش بازنشستگان و غیره دیده شده و رئیس جمهوری نیز تأکید زیادی بر توجه به ناجا و پلیس راهور دارد و این موضوع جزو اولویت‌ها است. نوبخت با بیان اینکه امسال اولین سالی است که سایه ابر سیاه تحریم در آسمان کشور نیست، افزود: از سال ۱۳۹۱ بحث صادرات و نقل و انتقال ارزی با محدودیت مواجه شده و حتی سنای امریکا نیز پیشنهاد داد تا در ازای خرید نفت به ما غذا بدهد که این موضوع مورد موافقت قرار نگرفت.

در ادامه این همایش وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نسبت به جلوگیری از اعمال قانون جدید نرخ جرایم رانندگی انتقاد کرد و گفت: همانطور که مأموران پلیس علاقه‌ای به مجازات و جریمه متخلفان ندارند، ما هم در اورژانس علاقه‌ای به پذیرش مصدومان و حادثه‌دیدگان حوادث رانندگی نداریم و دلمان می‌خواهد که هیچ یک از شهروندان به دلیل این حوادث مصدوم نشوند که ما مجبور به خدمت‌رسانی به آنان شویم.

دکتر سید حسن هاشمی در جمع مدیران پلیس راهور ناجا گفت: افزایش جرایم رانندگی کمک به سلامت مردم است همان گونه که افراد سیگاری هزینه سیگار را خودشان باید بپردازند. وی با تأکید بر اینکه درباره تصادفات به تمام دنیا ثابت شده که جریمه سنگین بازدارنده است، اظهار کرد: درباره همین ماجرای افزایش جرایم رانندگی من ۲- ۳ بار در تلویزیون دیدم که حرف‌های عجیبی در این باره زده و تعجب کردم در حالی که افزایش نرخ جرایم رانندگی می‌تواند در بازدارندگی حوادث تأثیر زیادی داشته باشد.

سازمان بیمه تامین اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید